csababarca írta:De miért lenne ilyen a jövő értelmisége?
Vagy szerintetek az ő fajtája fogja alkotni?
Ez egy elég mély szint, ami megvolt mindig is,csak nem mutogatták őket. Pláne nem jutott el az emberekhez.
Megvoltak régen is az egyszerűbb emberek, sőt. Nem kell általánosítani, hogy ez a jövő értelmisége.
Én egy sima gimnáziumban tanítok most, 10-11-12.ben, és nagyon sok érett gondolkozású, okos, értelmes gyerek van közöttük. Jah és szünetekben telefonoznak, ördögtől való, de interneteznek is.
Rohadtul nem ettől függ az agyiszint egyébként, még ha egyesek erre is fogják.
Libsizést meg nem tudom miért kell egy ilyen fórumon megtűrni, meg az ilyen megnyilvánulásokat, érdekes.
Valóban nem lehet általánositani. Viszont úgy gondolom, hogy túl könnyen lehet diplomát szerezni manapság, és az értelmes emberek mellett nagyon sok erre méltatlan személy is hozzájut, ez pedig felhígítja az értelmiséget. Érettségi és különböző szakvizsgák esetében ez hatványozottan igaz. Egy analfabéta ha ügyes szélhámos, akkor elég messzire eljuthat, diplomás embereket ismerek, akik írni vagy olvasni nem tudnak rendesen.
Sokkal inkább a képességfejlesztésre kéne koncentrálnia az oktatásnak, és rendszeresen fel is kéne mérni, hogy rendelkezik-e a tanuló azokkal a kompetenciákkal, melyekkel elméletileg rendelkeznie kéne az adott évfolyamban, ha pedig nem, akkor évet kéne vele ismételni. Mert eljut egy csomó tanuló felső tagozatra úgy, hogy nem tud írni, olvasni, ebből következik a szövegértéssel, fogalmazásokkal, elemzésekkel is nagyon komoly problémái lesznek. Vagy matekból ha nem mennek neki az alapvető műveletek, akkor esélytelen, hogy egyenleteket oldjon meg, kamatot, arányokat számoljon. Korrepetálással lehetne rajtuk is segíteni elméletileg, de gyakorlatban nem nagyon látom, hogy működne a dolog.
Akinél viszont rendben vannak az alapok, könnyű dolga van szvsz a továbbiakban, az érettségit minimális erőfeszítéssel meg tudja szerezni.