Remélhetőleg a nagy legendák nyomdokaiba lép
This is just... pic.twitter.com/FxBzTvE62n
— FC Barcelona (@FCBarcelona) July 16, 2025
Én most vagyok végzős, és összetenném a két kezem ha háromra itthon lehetnék. Legtöbbször 4-re, fél 5-re érek haza, de az öltönypróbák a szalagavató tánc és egyéb elfoglaltságok miatt biztos hogy sokszor még ötkor is a suliban leszek. Aztán ezután még tanuljak is, mert ugye érettségi , satöbbi. Szóval élvezd ki a helyzetet, ez még bőven a kezdet, ennél már csak rosszabb leszS.Agüero írta:Nem azon vagyok fennakadva, hanem azon, hogy miután hazaérek 3 után suliból fáradtan, még utána elvárják, hogy tanulgassak itthon több óra hosszát. Ha így lenne, elmenne az egész napom ezzel, mire megtanulok már este van, utálom, mikor ugyanazokat a dolgokat csinálom napról-napra. Mint egy robot.
7-8 óra a suliban nem=7-8 óra tanulással.sjd írta: Bocs, nem én írtam, hogy még a 7-8 órás tanítás után minimum egy órás matekházit kellett írnom...(De tényleg, ha mondjuk egy 8 órás nap után mondjuk még kéne egy órát házit írnod, az mennyi?)
Még jó, hogy értetted a "legyen ez akármennyire kevéssé is megerőltető" félmondatot.
De akkor azt bővebben: én speciel az egyetemen sokkal szívesebben vagyok bent reggel 8tól este 8ig 12 órát, mint hogy 4et is benn legyek egy középsuliban. Egész egyszerűen mert azt csinálom, amit szeretnék, nem valami olyat, amit a hátam közepére kívánok, függetlenül attól, hogy éppen a haverokkal dumálok óra közben vagy sem. Aztán még menjél haza és foglalkozz tovább ezzel....
Majd meg fogod látni a különbséget jövő héttől te is.
(Amúgy 11-12. röhejesen egyszerű a 9-10. cumiztatásához képest, én 11.ben jogsit csináltam, 12.ben meg az állandó szalagavató-próbák voltak, de még ezekkel együtt is kellemesebb időszak volt számomra. Mondjuk mi az érettségi tételek kidolgozását elosztottuk egymás között, szóval 1 törin és 1 magyaron kívül én semmit nem dolgoztam ki.)
Bocs, nem én írtam, hogy még a 7-8 órás tanítás után minimum egy órás matekházit kellett írnom...Barcaman1993 írta: Azért ezt egy picit eltúloztad.Hol dolgozik egy diák 9-10 órát egy nap?
Még jó, hogy értetted a "legyen ez akármennyire kevéssé is megerőltető" félmondatot.Barcaman1993 írta:Én azért imádtam középbe járni, mert végig baromkodtuk az egész napot. Olyan hangulatban lesz-e bármikor is részem? Jó lenne. Másrészt átlagban 6-7 órája van egy diáknak naponta. Abból is ilyen tesi, ének, angol és társai, ahol sok mindent nem igazán kell csinálni. Figyelni kell, esetleg írni. Azért ez messze nem olyan megterhelő, mint ahogy te ezt 9-10 óra munkának lefested.
Azért ezt egy picit eltúloztad.sjd írta:
(a többiekhez is hozzászólva) Az azért viszont tényleg abnormális, hogy 15-16 éves emberektől napi 9-10 óra munkát várnak el gyakorlatilag (legyen ez akármennyire kevéssé is megerőltető).
Meg azért megnézném pár ember arcát 10 év múlva, amikor odaáll elé a főnök, hogy "figyelj, benn kéne maradni még 2-3 órát túlórázni, de ha 10kor fekszel le, akkor még pont lesz 5 óra szabadidőd". Biztosan senki nem anyázna magában.
Akkor megkérdezem, aztán majd PÜzök.MichaaBee írta: Ha írna valamit az ismerősöd azt tényleg megköszönném. GM-en viszonylag sok emberről tudok, de KTK-n senkit sem ismerek.
Egyébként hogy-hogy GTK-t választottad végül? Mert leírás alapján nekem is a KTK lenne szimpatikusabb, aztán lehet mégis GTK-n kötök ki, de mindenesetre a helyzetem elég hasonlónak tűnik a Tiedhez.
Akkor csak nekünk volt olyan szerencsénk, hogy a tesi óra utáni órára ráértünk később bemenni. És nálunk se volt mondjuk sok ember, aki tusolt, mert szégyenlősek voltak, vagy csak simán jó volt nekik ígyS.Agüero írta: Ja, van 10 percünk átöltözni és visszaérni a suliba a tornakertből. 5 perc mire visszasétálunk, másik 5 perc meg mire átöltözünk. Meg amúgy is, nincs annyi zuhanyzó, hogy 30 gyerek letusoljon.
Ezzel 90%-ban egyetértek. Minden tárgyra fölösleges ráfeküdni, mert értelme nem sok van. Az érettségi tárgyakra kell igazán odafigyelni és kész. Viszont ezt a bölcsész és természettudományos tantárggyal nem értek egyet. A bölcsész szakon is vannak nagyon kemény pontszámok. Idén úgy hozta a sors, hogy azt fölvették, aki jelentkezett. Tavaly viszont pl. az én szakomon 422 volt a ponthatár, ami már nyelvvizsga, emelt szintű és 5-ös érettségikből jön össze. Arra viszont tanulni kell. Másrészt a természettudományok egyikére is oda kell figyelni, mert az 5 érettségi tárgy egyike a továbbtanulók nagyon nagy részének természettudományi tantárgy. Tehát mondjuk, aki mérnöknek megy annak fontos a fizika, vagy egy geológusnak a földrajz. De pl. nekem a történész/muzeológus/levéltáros szakra is, ha duplázok, akkor a földrajzot nézték volna.MichaaBee írta:Ó, a régi szép idők, amikor 3-ra értem haza suliból és fél óra matekházi volt a legnagyobb gondom.S.Agüero írta:Nem azon vagyok fennakadva, hanem azon, hogy miután hazaérek 3 után suliból fáradtan, még utána elvárják, hogy tanulgassak itthon több óra hosszát. Ha így lenne, elmenne az egész napom ezzel, mire megtanulok már este van, utálom, mikor ugyanazokat a dolgokat csinálom napról-napra. Mint egy robot.Ha azt veszem, hogy 10 előtt senki se nagyon fekszik le, akkor mondjuk 2 óra tanulás mellett is van 5 óra szabadidőd, másrészt ha hétköznap nem szeretsz tanulni, akkor egy hétvégi délelőttöt/délutánt rászánva be lehet pótolni mindent. Nem vagyok az az ember, aki széjjel tanulta volna magát, de ami kötelességem volt azt mindig elvégeztem és volt bőven elég szabadidőm eddig. Most ilyen 5-6 körül érek haza minden nap, érettségi előkészítők és edzések vannak délután, úgyhogy lesz ez még rosszabb is.
Egyébként ezzel most nem azt mondom, hogy kitűnőnek kell lenni, de ami fontosabb érettségi tárgy vagy méginkább ami biztosan felvételi tárgyad lesz, arra érdemes rászánni az időt, és ha jól csinálod, akkor szabadidőd is lesz bőségesen. Pl. egy leendő bölcsész hallgatónak teljesen felesleges güriznie egy 5-ös fizikáért/kémiáért, de mondjuk egy matek már beleszámít a felvételibe, tehát nem feltétlenül érdemes hanyagolni. Egyébként talán épp ez a végzős év fő pozitívuma, hogy nem kell mindenféle felesleges tárgyra időt szánni, konkrétan csak az érettségi tárgyaimra kell tanulni, azon kívül nincs is semmi. Ilyenek, hogy biosz meg filozófia nem nagyon hozzák már lázba a nem leendő orvosokat/szabadbölcsészeket...
Ja, van 10 percünk átöltözni és visszaérni a suliba a tornakertből. 5 perc mire visszasétálunk, másik 5 perc meg mire átöltözünk. Meg amúgy is, nincs annyi zuhanyzó, hogy 30 gyerek letusoljon.pezZy írta:Tusoljatok le. Nincs is annál jobb, mikor első órán még mozogtok is és utána felfrissítitek magatokat. Én ilyenkor sokkal fittebb voltam egész nap. Bár nem tudom nálatok van-e lehetőség tusolni.S.Agüero írta:Azt meg kifejezetten rühellem, mikor első órákban van a tesim, aztán jól meghajtanak minket, és egész nap büdösödök a suliban, .
Ó, a régi szép idők, amikor 3-ra értem haza suliból és fél óra matekházi volt a legnagyobb gondom.S.Agüero írta:Nem azon vagyok fennakadva, hanem azon, hogy miután hazaérek 3 után suliból fáradtan, még utána elvárják, hogy tanulgassak itthon több óra hosszát. Ha így lenne, elmenne az egész napom ezzel, mire megtanulok már este van, utálom, mikor ugyanazokat a dolgokat csinálom napról-napra. Mint egy robot.
Üdv a NAGYBETŰS ÉLETBEN, ami ennél csak rosszabb lesz (ebből a szempontból). Ugyanazon megy mindenki keresztül, mint Te. Én is 3-kor értem haza és azokat meg kellett csinálnom, amiket lejjebb leírtam. Lehet, hogy monoton, de ezért vagyunk iskolában. Másrészt, ha az ember alakíthatja a sorsát, akkor megpróbálja alakítani. Unalmas, vagy nem unalmas, ez van. A munka világában ugyanez megy. Ha meg választhatok, hogy szellemi munkát végezzek, vagy egész nap földet ássak, vagy a Tescoban árut feltöltsek, akkor azt hiszem, hogy egyértelmű a választás.S.Agüero írta:Nem azon vagyok fennakadva, hanem azon, hogy miután hazaérek 3 után suliból fáradtan, még utána elvárják, hogy tanulgassak itthon több óra hosszát. Ha így lenne, elmenne az egész napom ezzel, mire megtanulok már este van, utálom, mikor ugyanazokat a dolgokat csinálom napról-napra. Mint egy robot.
Tusoljatok le. Nincs is annál jobb, mikor első órán még mozogtok is és utána felfrissítitek magatokat. Én ilyenkor sokkal fittebb voltam egész nap. Bár nem tudom nálatok van-e lehetőség tusolni.S.Agüero írta:Azt meg kifejezetten rühellem, mikor első órákban van a tesim, aztán jól meghajtanak minket, és egész nap büdösödök a suliban, .
Bizony 465... És ez is csak azért, mert államilag meg lett húzva, hogy több ne legyen, előzőleg ilyen 481 pontok voltak...Barcaman1993 írta:465 alá?MichaaBee írta: Egyébként BCE-KTK-n van valakinek személyes tapasztalata vagy akár csak ismerőse? Egyre erősebben játszom a gondolattal, hogy megpróbálnám a gazdelemzőt az alkalmazottat, így el kellene döntenem, hogy emeltezek-e matekból. Csak nyilván jó lenne előzőleg valami vélemény róla, mert ha mégis GTK mellett döntök (oda elég nekem közép matekkal bekerülni), akkor nem akarom emelt matekkal 465 alá tornászni a pontjaimat... Persze azzal tisztában vagyok, hogy GTK-ra is kell az emeltszintű matektudás, ezzel nincs is gond, csak mondjuk a közép érettségit lehozom kilencvensok százalékra és megduplázom nyelvvel, míg emelt érettségivel necces lenne már az államilag támogatott hely...Az ELTE-n 470 volt a max. ha jól emlékszem. Ennél többet nem is hallottam egyik szakról sem. Ez durva.
Ha írna valamit az ismerősöd azt tényleg megköszönném. GM-en viszonylag sok emberről tudok, de KTK-n senkit sem ismerek.sjd írta:AK-n van ismerős, ha gondolod, megkérem, hogy írjon valamit róla. De mondjuk azt valószínűleg ő sem fogja tudni megmondani, hogy két szak közül melyik a jobbMichaaBee írta:Egyébként BCE-KTK-n van valakinek személyes tapasztalata vagy akár csak ismerőse?![]()
Nézd, ha matekot, mikrót-makrót, pénzügyet stb. szeretnél tanulni orrba-szájba, akkor menj a KTK-ra, ha érdekel a marketing, menedzsment, hr, ilyesmi dolgok, akkor meg GTK-ra.
(Na meg ugye az sem mindegy, hogy mit akarsz csinálni egyetem után, mert tisztán a fentieket megnézve én is inkább mentem volna AK-ra, mint GM-re.)
Azért 8 osztályos gimiben fél óra matek házi írásban? Nekem 5 éves építőipari szakközépben olyan matek tanárom volt, aki 45-60 perces írásbelinél kevesebbet szinte sosem adott. És akkor ott voltak az építészeti tantárgyak, ahol had ne kelljen mondanom, hogy mennyit kellett írni, meg rajzolni... És akkor ott vannak az érettségi tárgyak is, amire még mindig nem tanult az ember semmit. Utolsó évben 3 történelem, meg 2 földrajz óra, amire a rendes felkészülés 1-1 órát vett igénybe. Angolra, magyarra hála az égnek nem kellett tanulni. És akkor ott voltak az érettségi tételek, amiket mind nekünk kellett kidolgozni az összeset. Nekem nem 8 osztályos gimnazista osztálytársaim voltak, tehát csinálhattam mindent magam.S.Agüero írta: Jó neked, nekünk olyan matektanárunk van, hogy nincs olyan nap, hogy ne kellene minimum fél órát rááldozni a matekházira, és akkor még ott van a többi tantárgy is, legyen akkor 1 óra hossza csak a házi, és még nem is tanultam.Mondjuk nem is szoktam, látszik a jegyeimen, de azért nem fogok beleszakadni a tanulásba, azért, hogy ne 4-es, hanem 5-ös szám legyen a bizonyítványomon.
Sajnálom azokat, akik annyira komolyan veszik az egészet, hogy 3-4 órát tanulnak naponta.
Aztán most lehet hülyének néztek, de ez a véleményem az egészről.
Jó neked, nekünk olyan matektanárunk van, hogy nincs olyan nap, hogy ne kellene minimum fél órát rááldozni a matekházira, és akkor még ott van a többi tantárgy is, legyen akkor 1 óra hossza csak a házi, és még nem is tanultam.A házi feladat más kérdés, azt felírtam, hazamentem, azonnal megcsináltam, 30-35 percnél többet csak nagyon ritkán vett el az életemből.
BME-seknek mindig is savanyú volt a szőlőDrigo írta: Nem véletlenül hívják szabadidő-központnak...
Bölcsészkaron?Gareth Tello írta: Az, amit a hsz-ed második részében írsz, szerintem abszolút szakfüggő. Én például heti nyolc órában fogok nyelvet tanulni, ami minden bizonnyal azzal fog járni, hogy viszonylagos folyamatossággal kell majd tanulnom, nem is keveset.
AK-n van ismerős, ha gondolod, megkérem, hogy írjon valamit róla. De mondjuk azt valószínűleg ő sem fogja tudni megmondani, hogy két szak közül melyik a jobbMichaaBee írta: Egyébként BCE-KTK-n van valakinek személyes tapasztalata vagy akár csak ismerőse?
Azért van egy kis különbség a két egyetem között.Barcaman1993 írta: 465 alá?Az ELTE-n 470 volt a max. ha jól emlékszem. Ennél többet nem is hallottam egyik szakról sem. Ez durva.
465 alá?MichaaBee írta: Egyébként BCE-KTK-n van valakinek személyes tapasztalata vagy akár csak ismerőse? Egyre erősebben játszom a gondolattal, hogy megpróbálnám a gazdelemzőt az alkalmazottat, így el kellene döntenem, hogy emeltezek-e matekból. Csak nyilván jó lenne előzőleg valami vélemény róla, mert ha mégis GTK mellett döntök (oda elég nekem közép matekkal bekerülni), akkor nem akarom emelt matekkal 465 alá tornászni a pontjaimat... Persze azzal tisztában vagyok, hogy GTK-ra is kell az emeltszintű matektudás, ezzel nincs is gond, csak mondjuk a közép érettségit lehozom kilencvensok százalékra és megduplázom nyelvvel, míg emelt érettségivel necces lenne már az államilag támogatott hely...
Oké.Barcaman1993 írta:Szóljál, ha érdekel, akkor mehetnénk ugyanarra. Nekem egyébként a csütörtök 14-15 jó lenne.
Azt nem lehet csinálni, hogy fölveszed a következő félévben? Én azt csinálom. Amelyik tárgyra nem fértem be, vagy már nincs kedvem jelentkezni a többi tárgy miatt, azt felveszem a 2. félévben.
Szóljál, ha érdekel, akkor mehetnénk ugyanarra. Nekem egyébként a csütörtök 14-15 jó lenne.Gareth Tello írta: Futsalon én is gondolkodom.![]()
Csak úgy lehet csinálni, hogy ütközzön.De már megbeszéltem volt osztálytársammal, aki szintén skandira jön, hogy ő bejár majd az egyikre, én a másikra, és odaadjuk egymásnak a jegyzeteket.
Futsalon én is gondolkodom.Barcaman1993 írta:Úgy néz ki kialakult. Az egész nyár folyamán mindennel foglalkoztam csak az egyetemmel nem. Aztán hamar koppantam, mert nem értettem semmit, főleg ezt a tárgyfelvételt nem. Szerencsére a HÖK-ös kollegák elmagyarázták, így már tisztább a kép. Szóval kialakult. 32 kredit eddig és erősen gondolkozom az 1 kredites futsalban. Jó lenne vmit sportolni, így meg, hogy szabadon választott, akkor inkább focival szerzem meg a kreditet, mint tanulással. Azt hiszem ezzel nem vagyok egyedül.Miért úgy csináltad, hogy ütközzön? Nekem is volt olyan, hogy 2 ütközött, de az egyiket leadtam és fölvettem helyette egy másikat. Nekem biztos para lenne, ha úgy kéne vizsgáznom, hogy nem vagyok ott sose órán, vagy csak nagyon ritkán.
Úgy néz ki kialakult. Az egész nyár folyamán mindennel foglalkoztam csak az egyetemmel nem. Aztán hamar koppantam, mert nem értettem semmit, főleg ezt a tárgyfelvételt nem. Szerencsére a HÖK-ös kollegák elmagyarázták, így már tisztább a kép. Szóval kialakult. 32 kredit eddig és erősen gondolkozom az 1 kredites futsalban. Jó lenne vmit sportolni, így meg, hogy szabadon választott, akkor inkább focival szerzem meg a kreditet, mint tanulással. Azt hiszem ezzel nem vagyok egyedül.Gareth Tello írta:Barcaman, kialakult már az órarended?![]()
Nekem kedden ütközik két kötelező tárgy.
Ó, nyolcosztályos gimnázium... Az remek lehetett.sjd írta:Én 8osztályos gimnáziumba jártam, szóval gondolhatod, mennyire bele voltam rázódva (értsd: a tököm tele volt).
Meg azért hogy nem kell tanulni... Nem mondom, hogy széttanultam volna az agyam középsuliban, de a házifeladatok, hogy mindig van valami, amit észben kell tartani és meg kell csinálni, ezek borzalmasan fárasztóak voltak és állandóan görcsben voltam, mert mindenből mindig teljesíteni kellett. Most egy vizsgaidőszakban többet tanulok, mint 9-12.ig összesen tettem, de ez sokkal jobb így, hogy egyébként meg szorgalmi időszakban egyszerre max 1-2 zh van jó előre bejelentve, és úgy lépek ki az egyetem kapuján, hogy nem is kell rá gondolnom, amíg másnap be nem megyek.
Nem véletlenül hívják szabadidő-központnak...sjd írta:szorgalmi időszakban egyszerre max 1-2 zh van jó előre bejelentve, és úgy lépek ki az egyetem kapuján, hogy nem is kell rá gondolnom, amíg másnap be nem megyek.