Vizsgaidőszakban két tanulás közé jutott egy-egy Oscar-jelölt alkotás. Úgyhogy most egyben bedobom az összeset és kritika-cunamit indítok.
Whiplash
Nem akármilyen lelki terror jelenik meg a filmben, amit tulajdonképpen kamaradrámának is lehetne nevezni, mert igazából két szereplő mentális harcát ábrázolták. Teller is remekül játszik, de Simmons viszi a hátán a filmet.
8/10
Kódjátszma (The Imitation Game)
Aranyos a forgalmazó, nem merte Turing-tesztnek fordítani, inkább ráaggatott egy ilyen címet. A film ettől függetlenül minden téren pazar, leginkább az Egy csodálatos elméhez lehetne hasonlítani, annyi különbséggel, hogy itt nem borult az egyensúly a szakmaiság és a dráma között. Cumberbatch Oscar-gyanús, még ha a Glóbuszt nem is kapta meg.
9/10
Éjjeli féreg (Nightcrawler)
A szememben nem lett kultfilm, mint aminek előzetesen hypolták, de a jól felépített sztori és a remek alakítások miatt végig le tudja kötni az embert. Gyllenhaal legalább egy jelölést kaphatott volna...
8/10
Két nap, egy éjszaka (Deux jours, une nuit)
Mit válasszunk: 1000 euró prémiumot vagy a munkatársunkat? Elképesztően realista francia dráma, egy olyan konfliktusról, amelyhez hasonló előfordulhat a legtöbb munkahelyen. Cotillard megérdemelten kapta a jelölést, remélhetőleg a díjat is bezsebeli.
7.5/10
Ida
Lengyel fekete-fehér dráma egy leendő nővérről és a világi életet elő nagynénjéről. Kicsit egyedi megközelítésű coming-of-age sztori, de a történelmi/vallási szálat már évekkel ezelőtt sokkal jobban megoldották egy másik filmben, a
Mindenki vilángol-ban.
7/10
Mandarinok (Mandariinid)
Észt dráma emberségről az embertelenségben. Roppant letisztult és egyszerű nyelvezetű, de hihetetlen komoly morális kérdéseket felvető film.
8.5/10
Leviatán (Leviathan)
Igazi orosz dráma, szolid szimbolizmussal és igen komoly politikai kritikával. Egy kis ember harca a rendszerrel. Zseniális.
10/10
Barcaforever írta:A védelmező megér egy estét?
Simán. Könnyed, laza akciófilm, Denzel-bácsi meg nagyon badass.