jelwaz írta:Ellenpéldának szeretném felhozni, amikor kurdt ajánlott sorozatokat, és persze benne volt a Birodalom, de ezt Riget néven ajánlani, na az sznobizmus volt (bocs Kurdt, lehet más volt a háttere, de ez ide a cyber világon keresztül, így csapodott le).
Erre nem is emlékeztem! Feltehetően ez azért lehet, mert a sorozatokat szinte mindig az eredeti címükön nevezem meg (ugye a legtöbb mégiscsak amerikai v angol). Persze vannak kivételek, pl a jó öreg Szupercsapat; de nem fogom azt mondani szerintem soha, h Kemény zsaruk (egy csomónak, pl himym, family guy nem is tudom a pontos magyar címét). Tehát szerintem ezért csúszott be a Birodalom helyett az, hogy 'Riget'. Bár körülbelül ugyanennyi a valószínűsége annak is, hogy sznob vagyok (haragudni természetesen nem haragszom)...
na, akkor most aztán
filmklub (már tegnap akartam nyomni, de nem jutottam ide, mert nem működött az oldal):
13 Assassins
Nagyon messze áll tőlem az ázsiai filmek világa, egészen pontosan ez a "távol-keleti történelmi akciódráma" alfaj (bár pl Bollywoddal szemben is vannak fenntartásaim). Ennek megfelelően nem tudok túl sokat írni erről a filmről: a feléig hatalmas akaraterő kellett, hogy ne kapcsoljam ki (nem azért, mert rossz volt, egyszerűen csak nem érdekelnek túlzottan az ilyen filmek, habár párat azért láttam; volt olyan is, ami nagyon tetszett), utána már csak hogy túl legyek rajta, végigment. Maga a film valószínüleg jó volt, de értékítéletemet tényleg elhomályosította a műfaj iránti közömbösségem.
Ez most egy gonosz, semmitmondó írás volt, de ha megkínoztok se tudok okosabbat mondani.
6/10, de akinek ez a műfaj bejön, annak valszeg minimum 8, tehát ajánlós...
érdekes még az, hogy én egy 125 perces verziót néztem (japóul, angol felirattal), az IMDb szerint azonban 141 perces a film. Erről tud valaki valamit?
---------------------------------
Following
Érdekes az én kapcsolatom Nolannel: valamikor 2002 környékén (tehát amikor aktuális volt) láttam az Álmatlanságot. Egynek elment, valamikor megnéztem újra, halálosan untam (valszeg nem véletlen, hogy ez Nolan egyetlen filmje, amit nem ő írt, legalább részben). Pár év múlva szembejött velem a Memento, amit már kétszer láttam, de még mindig nem teljesen tiszta a sztori. Mindenesetre elég jó film. Aztán jött az Batman, ami akkor jó volt, mert elfeledtette Schumachert, de utólag nothing special. Viszont a Tökéletes trükk...az egy katarzis volt, nem akartam kimenni a moziból! Máig imádom azt a filmet és ez után (vagy az is lehet, hogy a Dark Knight után, ami szintén nagyobb durranás elsőre, mint sokadszorra) kerítettem anno sort a Followingra (úgyis egyfajta külön kedvenceim az elsőfilmek). Erre a filmre viszont egy rossz szavam nem lehet. A szerény körülmények ellenére Nolan és barátai/családja összedobtak egy remek kis filmet egy (minimum) érdekes sztorival, passzoló helyszínekkel és ügyes, nem tudom mennyire amatőr színészekkel. Nem is hosszú a film, egy szuszra végignézi az ember és leköti, élvezi meg minden...
Az egyetlen problémám talán a filmmel az, hogy szerintem nem volt feltétlenül szükséges a végét mégegyszer megcsavarni. 7,5/10
---------------------------------
A Scanner Darkly
Nagyon kicsi (7-8) éves voltam, amikor az akkori Szinbád moziban (a Jászainál, a mai KINO) a Filmvilág c. folyóirat tartott egy "2019-fesztet", aminek az volt a lényege, hogy olyan filmeket vetítettek, amik 2019-ben játszódnak. Itt találkoztam többek közt az 1902-es (!) "Utazás a Holdra" c. francia darabbal, de ami még fontosabb, a Szárnyas fejvadásszal! Ekkoriban, azt hiszem, csak nemrég estem túl a Star Wars-tűzkeresztségen, ígyhát azonnal rágyógyultam a Sci-fikre. Láttam rengeteg trágyát és néhány jót, többek közt az Emlékmást. És itt került a képbe Philip K. Dick, akinek az írásait máig nagyon szeretem (ezért voltam nagyon ki, amikor láttam a Helyreigazító csoportból készült filmet Matt Damonnal). És hát ugye, az ő tollából mászott ki a Scanner Darkly is...
Telejesen megszokott Dicknél (számomra), hogy a sztori néha csak közepesen érdekes, viszont a lefestett jövőkép annál inkább. És a film még egy lapáttal rápakol erre a megvalósítással; konkrétan eléri azt, hogy nem tudod levenni a szemed a filmről (különösen amikor a bogarakat hallucinálja a testére (ez szerintem nem igazán spoiler)).
Linklatert egyébként is bírom, Robert Downey Jr. és Woody Harrelson nagyon jók, Keanu Reeves buta arcához pedig remekül illik ez a fajta fényképezés (neki kb csak így engedném meg, hogy forgasson).
Összességében tehát remek film, mindenkinek csak ajánlani tudom!
8,5/10
---------------------------------
You don't know Jack
Jogos, tényleg nem, mint kiderült. Még a South Parkból és valami korai Eminem-freestyleból ("I'm messed up, I feel just like an over worked plumber; I'm sick of the crap, what's Jack Kevorkian's phone number?
") hallottam Jack Kevorkianről. De csak annyit tudtam, hogy eutanáziában utazott és sokan utálták.
Viszont mivel a helyzet ennél sokkal, de sokkal összetettebb volt, így az élmény olyan volt, mintha most hallottam volna először a fazonról. A történetet most nem érdemes részletezni, nézzétek meg a filmet, olvassatok utána, stb; itt a lényeg mégiscsak Al Pacino: ha jól emlékszem, visca el barca helyezte ezt az alakítást a Pacino-életmű csúcsára (javítsatok ki, ha tévednék). Bár nekem örökké kedvencem marad a John Cazale-lal alkotott párosa a Kánikulai délutánban (bár a Serpico sem elhanyagolható, hisz ebből a szempontból szintén egy Pacino-egotrip), ez tényleg az öreg legjobb alakításai között van (vagy öregkorára növesztett valami beszédhibát, vagy csempészett egy kis (örmény) akcentust a játékába; mindenesetre király volt).
Ehhez hozzájön Levinson, aki ezer különféle filmet csinált már, de mindig tudta, hogy kell a nézőt "megérinteni", úgymond belehúzni a sztoriba. Ez pedig egy ilyen megosztó témánál még hasznosabb, ugyanis a kettő kombinációja miatt képtelen vagy nem állást foglalni (bár a film üzenete egyértelműen az, hogy Kevorkian nem rossz ember, simán gondolhatja bárki az ellenkezőjét a film megnézése után).
Tehát, szintén ajánlós; 7,5/10
szerk.: na, ez jó hosszú lett 